Mirosława Rochecka
Urodzona w 1960 r. w Sępólnie Krajeńskim. Studia na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu. Dyplom z malarstwa w pracowni prof. Mieczysława Wiśniewskiego w 1989 r. Od roku 1996 pracuje na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Instytucie Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa, od 2012 r. na stanowisku profesora. Prowadzi pracownię malarstwa dla studentów konserwacji zabytków w Zakładzie Kształcenia Artystycznego. Twórczość artystyczna w dziedzinie malarstwa. Głównym problemem jej twórczości jest wyrażanie treści duchowych przez materię malarską. Posługuje się językiem syntetycznej formy abstrakcyjnej opartym na symbolice światła i koloru. Przekaz artystyczny kieruje w stronę sacrum i wartości chrześcijańskich. Ma w swoim dorobku artystycznym ponad 30 wystaw indywidualnych w Polsce i za granicą, m.in. w Toruniu, Ribe (Dania), Włocławku, Rzeszowie, Gorzowie Wlkp., Warszawie, Berlinie, Poczdamie, Teltow (Niemcy), Ostrowcu Świętokrzyskim, Krakowie, Pile, Olsztynie, Gludsted (Dania). Uczestniczyła w ponad 200 wystawach zbiorowych, konkursach, plenerach i sympozjach artystycznych w kraju i za granicą (Francja, Niemcy, Dania, Litwa, Ukraina, Słowacja). Uzyskała wiele nagród i wyróżnień w toruńskich konkursach ZPAP „Dzieło Roku” (1992-2009) oraz m.in.: Medal na X Biennale Sztuki Sakralnej – Sacrum 2000 w Gorzowie Wielkopolskim (2000); wyróżnienie w dziedzinie malarstwa na III Polygonyum – BWA Bydgoszcz (2013). Autorka publikacji: Tajemnice światła i koloru, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2007. Kierownik Galerii Forum Wydziału Sztuk Pięknych UMK. Inicjatorka i opiekun artystyczny Akademickiej Przestrzeni Sztuki UMK. Kurator wystaw problemowych, m.in.: Wstańcie – Chodźmy, katedra św. Janów (Toruń 2008); Ars-Principia z okazji kanonizacji Jana Pawła II, Akademicka Przestrzeń Sztuki – UMK; Projekt 966. Jubileusz narodowy, Sztuka Polska 2016 z okazji jubileuszu 1050-lecia Chrztu Polski. Współorganizatorka Forum Malarstwa Polskiego.