STUDIA / EDUCATION: Jutland Academy of Fine Arts (Det Jyske Kunstakademi) 1986.
Inge-Lise Ravn należy do Confederation of Visual Artists in Denmark
NAGRODY / AWARDSA1987-2009
The most important: Scholarship for working at The National Workshops for Arts and Crafts 2000-2001-2009. The Danish Art Council’s International Committee for Visual Art 2005-2006. Culture and Development Pool (Kulturudviklingspuljen), Municipal Corporation of Aarhus, Division 4 ( Århus Kommune) 2005. The municipality of Aarhus’ Art Scholarship (Århus Kommunes Kunstnerstipendie) 1991,1995,1997, 2000, 2005, 2006, 2007. Toyota Foundation 2006. The Scandinavia-Japan Sasakawa Foundation 2006.
til@inge-lise.dk
www.inge-lise.dk , www.bkf.dk
EXHIBITIONS:
- Poland- Piła, Stanislaw Staszic Gallery, 2009
- Denmark- Brænderigaarden. Viborg. „Dialogborde”, 2009
- Denmark- Copenhagen. Gallery Lisse Bruun, 2008-2009
- Denmark- Kolding. Gallery Pagter, 2008, Separate
- Poland- Marianowo, 2007
- Denmark- Århus Kunstbygning, Manifest 2007
- Japan- Gallery Bee, Nagoya University of Arts and Design, 2006, Separate
- Denmark- Århus. Ridehuset ProKK, 2006 -2008-2009
- Denmark- Kolding. Gallery Pagter, 2005, Separate
- Denmark- Skanderborg Art and Culture House (Skanderborg Kulturhus), 2004, Separate
- Denmark- Fanø Art Museum. „Skywalking” ( „At gå på himlen”), 2004
- Denmark- Art Center Silkeborg Bad. „Shooting down”. Goyaparafraser. („Los Fusilamientos / Nedskydningen”), 2002
- Denmark- Århus Kunstbygning. Guirlanden, 2001
- Belgium- Brussels. EU-Center. „The Writing on the Wall- Europe 2000”, 1998
- Luxembourg- D’artistes Danoises, Chateau de Bourglinster, 1996
- Denmark- Århus. The Artists House in Aarhus (Kunstnernes Hus), 1995, Separate
- Germany- Gallery „Neue Holländerei”, Meldorfer Culturepreis, 1993-1990
- Sweden- Haparanda Town Hall, 1993
- Austria- Vienna. The Danube Festival (Donau Festivalen), Arge 105+6. „exment”, 1988
- Denmark- Copenhagen. Charlottenborg Spring Exhibition (Charlottenborgs Forårsudstilling), 1986
- Denmark- Århus. Danish Artists’ Easter Exhibition (Kunstnernes Påskeudstilling), 1986
- Denmark- Copenhagen. Danish Artists’ Autumn Exhibition (Kunstnernes Efterårsudstilling), 1985, 1987
- Denmark- Holstebro Art Museum (Holstebro Kunstmuseum) „Masks” (“maskebilleder”), 1983, Separate
.......................................................................................................................
… Inge-Lise Ravn nie jest zainteresowana sztuką high-impact, jej odbieranie Natury jest wyważone i pełne niedopowiedzeń – jest mocnym fundamentem złożonym z prostych struktur. Jest to wynikiem pozbywania się zbędnych warstw i takim działaniem, że w jej pracach pozostaje tylko „esencja”. Jednakże takie fundamentalne działania zawierają w sobie ważny element poetycki – nie w rozumieniu romantycznej wrażliwości, ale jako odrobina poetyki naturalnej.
Surowy minimalizm Inge-Lise Ravn staje się rodzajem „maksymalizmu” budowanego na starym powiedzeniu, że „mniej znaczy więcej”.
… Karen Blixen, duńska autorka, zdefiniowała relacje pomiędzy krajobrazem a obrazem w następujący sposób: „Zawsze mam trudność, aby ocenić, jak właściwie wygląda krajobraz, dopóki jakiś wspaniały artysta nie da mi klucza do tego”. To dotyczy tego, co sztuka czyni, kiedy wykorzystana jest we właściwy sposób. Pozwala nam widzieć, rozpoznawać i doświadczać wszystkimi naszymi zmysłami…
Brigit Hessellund, Nordjyllands Kunstmuseum 03.2006
Cytaty z: Inge-Lise Ravn „On a clear day”, 2006